torsdag, december 29, 2005

Broder Bas Jan

David Eugene Edwards, textförfattare och sångare - 16 Horsepower


Richard Ashcroft, textförfattare och sångare - The Verve

Bas Jan Ader - Stillbild från filmen "Farewell to Faraway Friends", 1971.

Jag upptäckte idag att jag har en bror till. En bror som förmodligen inte längre finns i världen, men vars själ sökte efter att snudda vid samma saker som min. Det är sällan man får den där känslan av att man känner sig besläktad med någon, men när man får den är den påtaglig. Den är ögonblicklig och går inte att ta miste på. Jag kände den i samma ögonblick som jag upptäckte mina andra bröder, Richard Ashcroft och David Eugene Edwards. Ni ger mig kraft att söka mina egna sanningar på mitt eget vis. Ert mod att föra ut era livsverk ger mening och existensberättigande åt mitt futila sökande.

Inga kommentarer: