fredag, augusti 15, 2008

Guess who?

Blev liiite smått besviken när jag hörde singeln Love is Noise första gången. Tyckte McCabes sublima gitarr försvann och drunknade bakom den där hit-makar-loopen som är genomgående i hela låten. Men efter ett par lyssningar så har den faktiskt växt som fan i mina öron. Nu bara älskar jag den. Och så är det faktiskt så att efter att ha hört prover på resten av albumet så kan jag förlåta dem för att de faktiskt vill sälja (med en hitsingel som lockbete) och för att de varit trogna sig själva och sitt sound på resten av låtarna. Ser verkligen fram emot att få höra hela albumet nu, kan inte vänta! :)

...Och hittills har jag bara stött på ett band som med musik kan illustrera hur det låter när skira moln rör sig i skyarna, eller när regntunga molnmassor skingrar sig för att ge plats åt solens efterlängtade, genomträngande ljusstrålar...de är de enda som får min själ att vilja flyga där uppe.

Inga kommentarer: