onsdag, september 10, 2008

Encounter - Grävling

Jävla fittångest, blir bara värre och värre...

På väg hem från macken efter att ha inhandlat ett first-aid-kit innehållandes ett sexpack folköl och cigg (som om andnöd och bakfylla skulle hjälpa) råkade jag på herr (eller fru) Grävling som sprang precis så långt framför mig så jag hann bromsa.

Önskar jag hade den där boken som nån fröken Solöga skrivit om djur och dess betydelser, men i brist på insiktsfulla tolkningar av en encounter med en grävling så använder jag min egen fantasi. I min bok står det:

Grävling - Du har sån jävla spyångest och försöker fly från ditt avskräde till hjärna på alla sätt som går, helst skulle du vilja ta livet av dig.

***************************************************************

Alternativ tolkning på nätet av någon (som INTE har sin månjävel i skorpionen utan på någon mer behagfull placering, lyckans ost):

Grävling= Säg i från, stå på dig.
Ge utlopp för dina känslor.
Din gåva är att vara bestämd.


En till:

Grävlingen står för oberoende, framåtanda och organisation.

Tro inte att du står ensam och övergiven på livets resa.
Låt din sanna identitet visa sig och tillåt den kraftfulla person du är att visa sig. Se på dina medmänniskor utan tvång och krav och de kommer visa dig en helt ny värld!

Inga kommentarer: