söndag, januari 25, 2009

Emotional Fucking Yuck Junkie

Vill gå och köpa cigg men även om tanken känns nära så känns energin till ansträngningen ganska långt borta.

Jävla Limbo. Kan inte natten ta slut nu då. Klockan kan väl bli fyra snart, eller nåt. Så man vet att lördagsnatten är död, magin slut, inget mer kommer hända.

Som det är nu sitter man och tänker på en massa konstigheter som aldrig kommer hända…men man vet ju aldrig, vill man inbilla sig. Men är det inte lite magin med att leva…falska förhoppningar, ful förväntan, liderlig lust, snedvridna tankar, uppblåsta känslor, dumma drömmar, innerlig idioti, pompös patetik. Det är vackert. Vad fan skulle man göra utan.

…Och just som jag började trivas på pajascirkusstället, började ta in clownatmosfären istället för att bekämpa den så var det dags att åka hem. Jag kanske hade ett val iofs, men man tackar ju inte nej till gratis skjuts hem. Slippa skavsår liksom. Tänker i efterhand att jag kanske borde följt med finländarna till det enda jävla tragiska alternativställe som den här stan kan presentera, visat dem vägen…så kanske kvällen blivit mer stimulerande. De var ju söta. Båda två.

Nääee…

Jag har tvingats bekänna för mig själv nu… jag är en emotionell junkie. Jag erkänner. Så är det. Jag ska bilda en terapigrupp. AEJ- Anonymous Emotional Junkies. Det kostade en tumme för att inse det, men vad fan...den kanske inte är helt lost och jag kanske är en livsinsikt rikare.

Fick ett mess idag från någon babysak som ville fortsätta läsa mitt bloggdravel…Han tyckte att trots att han kanske inte höll med om allt (ja, det var vi som hade feministdiskussionen huruvida det existerar en könsmaktsordning eller inte, som jag publicerat här tidigare) ändå gillade mitt språk och ville fortsätta läsa. Så…gissa om man är en sucker for egoboosting, medhårssmekning och allt sånt därnt skit som man borde växt ifrån… och bara föll direkt för egomanipulationen. Så nu vet ni hur ni ska göra. Kostar inte mycket…lite egosmek så är jag din.

Mer vin. Okej.

So, here’s for you babysak, du behöver inte logga in eller skaffa googlekonto...GUD, vad jag känner mig betydelsefull nu!

Inga kommentarer: