tisdag, september 23, 2008

Energibalans nr 2

Sen har jag iakttagit den där manipulationsmetoden där någon med mild och moderligt nedlåtande ton hela tiden påpekar svagheter och får det att låta som om de säger något snällt också, haha. Det är den värsta sortens energitjuveri tror jag, fördolt och lömskt.

-"Ja men FÖR ATT VARA DU så var det ju duktigt att göra så."

-"Och ja det är ju OLIKT DIG att göra så, men det var bra gjort."

-"Vad modig du var som gjorde så då för så där BRUKAR du ju inte göra."

Om man någon gång i något svagt ögonblick litat på någon och sagt något självutlämnande så gjorde man det i förtroende och inte för att bli påmind hela tiden och få det uppkört i ansiktet i tid och otid. Det berättades som ett förtroende där och då. Och vi kan prata om det nästa gång JAG tar upp det, OM jag gör det. Och det lär man ju inte göra.

Så jävla lamt, så nedlåtande och så genomskinligt. Blir man verkligen större av sånt där? Kör du den metoden på mig så resulterar det i att jag tappar förtroendet och tycker du är en manipulerande kossa. Nå, växte du nåt av det? Funkade det för dig?

Inga kommentarer: