fredag, november 21, 2008

Murmeldjursdag 4 - Måndag hela veckan, eller tisdag i mitt fall



Idag är fjärde dagen jag vaknar prick 5:40. Summerat blir det 9. P överraskningsringde och när jag berättade tyckte han jag skulle kolla upp siffran nio i numerologisk betydelse - själv trodde han siffran representerade typ prästinnan eller någon annan högre kvinnoarketyp (ja, han vill bara komma innanför mina braller) men ska kolla upp det ;)

Sen har jag freudianslippat i allsång tillsammans med The Verve. Istället för "Who am I running from" blev det "Who am I coming for"...hmm. Och det är här det blir tydligt om du som läser har snuskig fantasi eller inte.

Sen har jag vart på promme.

Sen har jag sett mitt vardagsrum i ett helt nytt perspektiv med ryggen fastklistrad mot elementet.

Det är kallt.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag älskar dina bloggar! Du verkar vara en oerhört intressant person.

SoulEvolver sa...

Åh, tack söta du! Gla' jag blir.

Näääh...inte så intressant, låtsas bara :)

Anonym sa...

Hejsan! Din blogg är ju super! :) Gillar dina kvicka dialoger och djupdyk i allt som rör människan och samhället. Jag har inte hunnit att läsa allt intressant som du skrivit, men hann att skumma igenom en del. Jag fastnade vid det inlägget om energitjuvar. Btw, bra inlägg! Jag håller på att läsa Ingalill Roos bok om energitjuvar och mycket av det du tar upp, skriver hon om. Jag har dock lite trubbel med min egna energitjuv, som sitter fast i bakhuvudet, så det är inte så lätt alltid att veta vad som hör hemma vart. Ha det gott! Tessan.

SoulEvolver sa...

Hej Tessan, och tack! Gulligt av dig att sprida lite positiv energi så här.

Ja, den där egna energitjuven är väl den som är värst och svårast att upptäcka, den som intalar oss att vi själva är dåliga på alla sätt och vis. Så det gäller att vara medveten, vaken och alert som bara den och sen ge honom en riktigt käftsmäll när han dyker upp och mobbas, men oftast så tror vi på det "han" säger om oss själva. Men kampen fortsätter än så länge. Så tack för att du ville vara med och bekämpa min energitjuv, där fick han så han teg en stund :)

Må gott och må vi finna ljus och energi i decembermörkret!