tisdag, mars 13, 2007

Grattis

Får jag lov att gratulera
Nej, du är inte en freak

Newsflash!
Oh, no... Bad News
Däremot en hönshjärna

Kyckling på fredag
Julgardiner
Telescopic Mascara
Cellulitskräck
Visste du att Dolce Gabbana betyder
Ditt Lyckliga Pucko

Tycka enligt färdig mall
Att tänka självständigt är farligt
Tänk om man tycker fel

Med höga klacken djupt inborrad i hjärnan
Självstympad cyklopdåre
Med normen dinglande framför ögat
Så de inte kan viska det du är mest rädd för att höra bakom din rygg

Duktig och Lydig är fribiljetten till småaktighetens systerskap
Där man själv är den som viskar
Kokt fårhjärna i dårskock är klokast

Och det kostar ingenting
Bara din egen själ
Men den syns ju inte och den är inte ens vetenskapligt bevisad

Du är alldeles normal
Ingen freak
Vilken bragd hörru
Ge dig själv en klapp på huvudet från mig
Jag är så glad för din skull

Grattis!

3 kommentarer:

"A Peaceful Warrior" sa...

Härligt att se dig tillbaka! ;)
Oj det var också en härlig bild i förra inlägget...

SoulEvolver sa...

Usch, uppmuntra inte mina mörka och bittert giftiga sidor... haha. Jag vill inte vara sån här ;)

"A Peaceful Warrior" sa...

Sorry...men jag kunde inte låta bli. Betrakta dig utmanad. ;)
http://ensublimtillvaro.blogspot.com/2007/03/utmaninghttpwww2bloggercomimggllinkgif.html